*نمونه هایی از معروف ها و منکرهای اداری:

(این نوشته و احصای معروفات و منکرات اداری، در حال تکمیل، ویرایش، حذف و اضافات می باشد؛ عناوین معروفات و منکرات اداری، به صورت پراکنده، در برخی منابع و نوشته ها آمده اما به این صورت و یکجا، برای اولین بار است که آورده می شود؛ باشد که منبع و مورد استفاده علاقه مندان و پژوهشگران، واقع و نسبت به ادامه و تکمیل آن توسط محققان توانا، اقدام گردد. قطعاً این تعداد، نهایی نیست؛ لذا چنانچه موارد جدیدی، به نظرتان می رسد، اعلام نمایید تا درج و اضافه گردد. محمدرضا باقرپور)

نمونه هایی از معروف های اداری:

-         اعمال بی طرفانه قوانین و مقررات جاری.

-         رعایت اصل کرامت انسانی و رفتار محترمانه، انسانی و اسلامی با همکاران و ارباب رجوع، تحت هر شرایط.

-         عدم تبعیض در تصمیمات مربوط به کارمندان و ارباب رجوع.

-         دسترسی آسان به خدمات اداری، برای کارمندان و ارباب رجوع.

-         دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز.

-         ایجاد شرایط لازم و کافی برای آگاهی به موقع همه کارمندان، مخاطبان دایمی و ارباب رجوع از تصمیمات و فرآیندهای اداری.

-         وجود آزادی کامل در اظهارنظرها، پیشنهادها و انتقادهای اداری از سوی کارمندان، ارباب رجوع و واحدهای تحت تکفل در جلسات چه به صورت شفاهی چه به صورت مکتوب بدون هرگون عواقب ناشی از آن.

-         پرهیز از شروط غیرقانونی و خارج از مقررات جاری در توافق نامه ها و قراردادهای اداری.

-         رسیدگی به موقع و منصفانه، به شکایات و اعتراضات همکاران و ارباب رجوع.

-         جبران مادی و معنوی ناشی از قصور احتمالی دستگاه اجرایی، در قبال کارمندان و ارباب رجوع.

-         تکریم ارباب رجوع، در ورودی و خروجی و در صورت وم به بازرسی، بازرسی نامحسوس به جای بازرسی محسوس.

-         اطلاع رسانی و توضیح محترمانه در خصوص دلیل ممانعت از ورود وسایل همراه، نظیر: کیف، دوربین عکاسی، ساک، تلفن همراه و.

-         تعبیه مکانی مطمئن با دسترسی آسان برای وسایل همراه مراجعان.

-         تکریم ارباب رجوع به لحاظ گفتاری و رفتاری و پرهیز از الفاظ اهانت آمیز و غیرمحترمانه.

-         شفاف سازی و قابل دسترس بودن بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مکاتبات غیرطبقه بندی شده اداری.

-         پرهیز از تبعیض یا پنهان سازی در ابلاغ و اجرای بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مکاتبات اداری.

-         منع مطالبه مدارک اطلاعات و هزینه های اضافی و توجیه ارباب رجوع در خصوص هزینه های دریافتی.

-         اطلاع رسانی در خصوص زمان مناسب انجام خدمت.

-         آموزش حین خدمت، برای کارمندان.

-         توجه به اسناد بالادستی در زمان اتخاذ تصمیم و صدور بخشنامه.

-         پرهیز از انجام خدمت در ساعات و محیط های غیراداری.

-         اطلاع رسانی در خصوص قابلیت و امکان تجدیدنظر در تصمیمات.

-         داشتن فرآیندها و رویه های مشخص، به دور از تبعیض برای ارائه خدمت.

-         اجتناب از تبعیض و اعمال سلیقه در اجرای قوانین.

-         فراهم نمودن پاکیزگی و نظافت در فضای اداری.

-         فراهم نمودن آرامش و سکوت در فضای اداری.

-         مهیا نمودن محل مناسب انتظار برای مراجعان.

-         متمرکز بودن فضای واحدهای اداری مرتبط با هم.

-         پرهیز از تبعیض در اعمال صلاحیت ها و اختیارات اداری در همه سطوح، نظیر جذب نیرو، صدور مجوزها، واگذاری ها و.

-         ایجاد فرصت های برابر شغلی، برای جذب نیروی انسانی.

-         ایجاد فرصت های برابر ارتقای شغلی.  

-         محترم شمردن حق دسترسی سریع و آسان شخص و یا نماینده قانونی وی، به خدمات دستگاه اجرایی.

-         اجتناب از انجام امور شخصی در ساعات اداری.

-         راهنمایی مناسب مراجعان.

-         حضور دایمی مقام تصمیم گیرنده، امضاکننده یا نماینده وی در اداره و دسترسی سریع و آسان ارباب رجوع به ایشان.

-         عدم توقف خدمت به مراجعان، تحت هر شرایطی و عدم موکول کردن آن به مراجعه یا مراجعات بعدی با توجیه عدم حضور کارمند در اداره و مواردی از این قبیل.

-         روان سازی خدمات و حذف رویه های زاید و مخل در ارائه خدمات.

-         عدم تعطیلی خدمات اداری در ساعات اداری حتی به صورت موقت.

-         اطلاع رسانی به موقع، در خصوص مدارک ناقص ارائه شده، توسط مراجعه کنندگان.

-         آشناسازی مراجعان، با فرایند صدور مجوز، واحد مربوط و فرد رسیدگی کننده به تقاضا.

-         ثبت دقیق تقاضاهای ارباب رجوع و ارائه شماره پیگیری.

-         دسترسی آسان ارباب رجوع، به فرم های اداری.

.


Comparative Education اداری ,ارباب ,رجوع ,های ,ها ,آسان ,ارباب رجوع ,ها و ,و ارباب ,در خصوص ,از تبعیضمنبع

روز جراحت عدالت...

دندان درد عجیب سردبیر...

دلنوشته های یک کارگردان در اول سال...

راه اندازی رستوران، با پول شبهه ناک تکدّی گری...

اعتماد...

انتظار بیجا... (با سیه دل، چه سود گفتن وعظ؟!نرود میخ آهنین در سنگ.)

سرنوشت مشابه...

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید آنلاین ترازو پند اخبار سایت بلگ بیست تابلو چلنیوم چنلساز DIGIKALA دستگاه تصفیه آب نقش خیال چنگ و سرود فروشگاه کولرگازی روتاری کم مصرف برش آلومینیوم باکیفیت و ارزان